Λεωφορείο, μετρό και ποδήλατο επιλέγουν οι Παριζιάνοι για τις μετακινήσεις τους, αφήνοντας στην άκρη τα αυτοκίνητα, όπως δείχνει η έρευνα που διενεργήθηκε από το Δήμο για το 2014.
Η πτώση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που παρατηρήθηκε το 2014 συνοδεύεται από αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς , αλλά και μια μεγάλη αύξηση στον αριθμό των ποδηλάτων.
Ενδεικτικά το 2014, υπήρχαν περίπου 600.000 εγγεγραμμένα αυτοκίνητα στο Παρίσι, δηλαδή 100.000 λιγότερα από το 2004.
Ο αριθμός των ποδηλάτων που κυκλοφόρησαν στους ποδηλατόδρομους του Παρισιού αυξήθηκε κατά 8% το 2014. Το μερίδιο των χρηστών ποδηλάτου αντιπροσωπεύει σήμερα το 4% του συνόλου των μετακινήσεων στο Παρίσι (έναντι 3% το 2013).
Το πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζει ο Δήμος είναι η ανεπάρκεια των ειδικών εγκαταστάσεων για ποδηλάτες. Το 2014, μόνο 5 χιλιόμετρα νέων ποδηλατόδρομων προστέθηκαν ενώ ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων (ουσιαστικά αμετάβλητος μεταξύ του 2013 και του 2014 με 25.900 θέσεις) παραμένει ανεπαρκής.
“Το 2014 ήταν έτος εκλογών κατά το οποίο δεν γίνονται έργα”, εξηγεί ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών του Δήμου, Christophe Najdovski. “Αλλά το σχέδιο που ψηφίσαμε τον Απρίλιο το 2015 θα υλοποιηθεί. Θα ξεκινήσουμε την ανάπτυξη του ποδηλατικού δικτύου που θα διασχίζει όλη την πόλη ενώ ξεκινάμε μελέτες για τη δημιουργία των δύο μεγάλων ποδηλατικών σταθμών στο Gare Lyon και Montparnasse. Το 2016 θα είναι το έτος του ποδηλάτου”, υπόσχεται.