H βιομηχανία των καλλυντικών αποτελεί σημαντικό κλάδο της Ιταλικής οικονομίας. Η παραγωγή διατήρησε τη δυναμική και, με εξαίρεση το έτος 2009, παρουσιάζει θετικούς ρυθμούς μεταβολής ετησίως. Το 2014 η παραγωγή ανήλθε σε €9,3 δις, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε από το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων – Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Μιλάνο.
Η Ιταλία αποτελεί καθαρό εξαγωγέα καλλυντικών με το σύνολο των εισαγωγών το 2014 να ανέρχεται σε €1,68 δις και των εξαγωγών σε €3,33 δις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει ο Σύνδεσμος “Cosmetica Italia” (www.cosmeticaitalia.it) στην αγορά, παρατηρούνται οι παρακάτω τάσεις:
Η κατανάλωση καλλυντικών το 2014 υπολογίζεται σε €9,4 δις σημειώνοντας μείωση -1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (σε αξία, αλλά όχι σε όγκο).
Όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες και τα κανάλια διανομής παρατηρήθηκαν οι εξής τάσεις:
Οι απευθείας πωλήσεις σημείωσαν άνοδο (+2,8%, αξία περί τα €540 εκ.), διατηρώντας τη θετική τάση των τελευταίων ετών. Θετικά κινήθηκαν οι πωλήσεις στα καταστήματα φυσικών προϊόντων, (+2,4% , €420 εκ.) και στα φαρμακεία (+1.1%, €1,7 δις). Τα φαρμακεία αντιπροσωπεύουν σημαντικό κανάλι διανομής καλλυντικών στην Ιταλία αποτελώντας το 18,9% της εθνικής αγοράς. Μείωση παρατηρήθηκε σε παραδοσιακά κανάλια διανομής, όπως τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών (-2,5%, €2,05 δις), τα κέντρα αισθητικής (-3,6%, €230 εκ.) και τα κομμωτήρια (-3,5%, €570 εκ.). Οι πωλήσεις μέσω ευρείας διανομής αντιπροσωπεύουν το 40% της αγοράς καλλυντικών και αναλογούν σε €3,8 δις και παρέμειναν σταθερές. Δυναμική παρουσίασαν τα αποκλειστικά καταστήματα μιας μάρκας.